Provoz na koridoru z Prahy do Kolína byl kvůli krádeži omezen

Provoz na hlavním železničním koridoru z Prahy do Kolína dnes omezila porucha zabezpečovacího zařízení, protože u obce Úvaly zloději odcizili část zařízení. ČTK to řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Oprava zařízení původně měla skončit kolem poledne. Nakonec se protáhla, protože byl rozsah krádeže větší, než se předpokládalo. Trať byla bez problémů projezdná krátce před 15:00. Případ vyšetřuje pražská policie. 

Podle policejní mluvčí Hany Jeřábkové zjistil výpravčí v Úvalech u Prahy ve středu kolem 23:00 poruchu na jedné z traťových kolejí. Asi 1,5 kilometru od nádraží pak našel poškozenou zabezpečovací skříň, kde chyběly cívky. 
    
Podle Illiaše byl problém v tom, že zloději neukradli kabely, jako to v podobných případech většinou bývá, ale poškodili zabezpečovací zařízení. Z něho vzali několik traf, která pak museli pracovníci SŽDC sehnat, aby mohli opravu dokončit. Původně se také obávali, že by opravy systému mohly skončit až v noci. 
    
Kriminalisté hledají neznámého pachatele a případ prošetřují pro podezření z poškození a ohrožení provozu obecně pospěšného zařízení a krádeže, za což může hrozit až šest let vězení. 
    
Do ukončení oprav musely vlaky počkat ve stanici na příkaz výpravčího, který je na trať pustil až poté, co tudy projel vlak v opačném směru. Podle mluvčí Českých drah (ČD) Radky Pistoriusové kvůli tomu mohly vlaky nabírat několikaminutová zpoždění. Dopoledne na trati jezdilo méně vlaků a zpoždění se na délce jízdy neprojevila. 
    
Případy krádeží zabezpečovacích zařízení na železnici se v Praze a blízkém okolí v poslední době stávají často. Tento týden například přerušili zloději kovů provoz na železniční trati mezi vysočanským nádražím a Horními Počernicemi. Dopadená dvojice recidivistů údajně vyřadila z provozu návěstidla, když se s pomocí sekery a štípaček pokusila ukrást měděný přívodní kabel. 
    
Minulý týden zase kradl dopadený muž kabely v železničním tunelu mezi holešovickým a libeňským nádražím, kdy po krádeži museli železničáři řídit provoz na trati telefonicky. 
 
zdroj: ČTK